GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ

Kişisel Web Sayfaları

YASEMİN ÖZDEM YILMAZž

[ DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ ]

DR. ÖĞR. ÜYESİ Yasemin ÖZDEM YILMAZ

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

kişisel bilgiler

E-Posta adresi

yasemin.ozdem@gop.edu.tr

Ofis Bilgisi

 

Telefon & Faks

Cep Telefonu

İş Telefonu

Faks

 

Yazışma Adresi

 

Web Sayfası

 

Sosyal Ağlar

 

kurum bilgileri

Birim

Eğitim Fakültesi 

Bölüm

Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü 

Anabilim Dalı

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 

Eğitim Bilgileri

Öğrenim Durumu

DOKTORA, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (2009- 2014)

Sosyal Bilimler Enstitüsü - İlköğretim (Dr)

LİSANS, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (1998- 2003)

Eğitim Fakültesi - Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

LİSANS, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (1998- 2003)

Eğitim Fakültesi - Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

TEZLER

DOKTORA, "Science Teachers' Theory And Pedagogy Of Argumentation İn Science Education: Design, İmplementation, And Evaluation Of A Graduate Course Through Educational Design Research", Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014

YABANCI DİLLER

İngilizce

TEMEL ALAN BİLGİSİ

Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı - Temel Eğitim

Mesleki Deneyim

AKADEMİK ÜNVANLAR / GÖREVLER

Akademik Görevler

Yardımcı Doçent, Gaziosmanpaşa Üniversitesi/ Eğitim Fakültesi/ Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/ Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, (2016- Devam Ediyor)

Araştırma Görevlisi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi/ Eğitim Fakültesi/ Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/ Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, (2014- 2016)

Araştırma Görevlisi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi/ Eğitim Fakültesi/ Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/ Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, (2008- 2014)


İdari Görevler

verdiği dersler

Okul Deneyimi, Lisans, (2017-2018)

Fen Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları, Lisans, (2017-2018)

Bilgisayar I, Lisans, (2016-2017)

Fen Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları, Lisans, (2016-2017)

Fen Eğitiminde Etkinlik Geliştirme (Seçmeli), Lisans, (2015-2016)

Bilimin Doğası Ve Bilim Tarihi, Lisans, (2015-2016)

yönetilen tezler

Yüksek Lisans, Bahadır HAN, "Bilimin Doğasını Öğrenme Ve Öğretmede Alternatif Öğrenme Ortamları: Bilim Merkezleri", Kırıkkale Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, 2017

Editörlük

Internatıonal Journal Of Bıology Educatıon (Turk Egitim Indeksi/ Index of Turkish Education), Dergi, Editör, DERGİPARK ULAKBİM

Scıence Educatıon Internatıonal (ERIC), Dergi, Yrd. Editör, ICASE, 01.03.2014 - 01.05.2016

Yayınlar ve Eserler

MAKALELER

Uluslararası Hakemli Dergilerdeki Makaleler

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE,ERDURAN SİBEL, (2017). "The Pedagogy Of Argumentation İn Science Education: Science Teachers’ İnstructional Practices", International Journal Of Science Education, 39(11), 1443-1464., Doi: 10.1080/09500693.2017.1336807 (Yayın No: 3966972) [SSCI]

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ BÜLENT, (2016). "Pedagogıcally Desırable Scıence Educatıon Vıews On Inquıry Based Scıence Educatıon In Turkey", Journal Of Baltic Science Education, 15(4), 506-522. (Yayın No: 2917538) [SSCI]

SİBEL ERDURAN,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,JEE YOUNG PARK, (2015). "Research Trends On Argumentation İn Science Education A Journal Content Analysis From 1998 2014", International Journal Of Stem Education, 2(1), 1-12., Doi: 10.1186/s40594-015-0020-1 (Yayın No: 1968246)

DAL BURÇKİN,ALPER UMUT,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÖZTÜRK NİLAY,SÖNMEZ DUYGU, (2015). "A Model For Pre Service Teachers Climate Change Awareness And Willingness To Act For Pro Climate Change Friendly Behavior Adaptation Of Awareness To Climate Change Questionnaire", International Research İn Geographical And Environmental Education, 24(3), 184-200., Doi: 10.1080/10382046.2015.1034456 (Yayın No: 1967817)

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,DAL BURÇKİN,ÖZTÜRK NİLAY,SÖNMEZ DUYGU,Alper Umut, (2014). "What İs That Thing Called Climate Change? An İnvestigation İnto The Understanding Of Climate Change By Seventh-Grade Students", International Research İn Geographical And Environmental Education, 23(4), 294-313., Doi: 10.1080/10382046.2014.946323 (Yayın No: 3968269)

MEHMETLİOĞLU DEMİRKIRAN DENİZ,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, (2014). "Connectivity Theory At Work The Referrals Between Science And Mathematics İn A Science Unit", Internatıonal Journal Of Educatıon In Mathematıcs, Scıence And Technology, 2(1), (Yayın No: 2328443)

ÇAVAŞ PINAR,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ BÜLENT,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE, (2013). "Turkish Pre Service Elementary Science Teachers Scientific Literacy Level And Attitudes Toward Science", Scıence Educatıon Internatıonal, 24(4), 383-401. (Yayın No: 2327845)

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ERTEPINAR HAMİDE,ÇAKIROĞLU JALE,SİBEL ERDURAN, (2013). "The Nature Of Pre Service Science Teachers Argumentation İn Inquiry Oriented Laboratory Context", Internatıonal Journal Of Scıence Educatıon, 35(15), 2559-2586., Doi: 10.1080/09500693.2011.611835 (Yayın No: 2326110) [SSCI]

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ PINAR,ÇAVAŞ BÜLENT,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE, (2010). "An İnvestigation Of Elementary Students Scientific Literacy Levels", Journal Of Baltıc Scınce Educatıon, 9(1), 6-19. (Yayın No: 2327405) [SSCI]


Ulusal Hakemli Dergilerdeki Makaleler


Diğer Dergilerdeki Makaleler

Bildiriler

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında(proceedings) basılan bildiriler :

KÖSEOĞLU FİTNAT,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,AKTAŞ NAGEHAN (2017). The investigation of pre-service chemistry teachers’xx lesson plans for the connections to science center acitivities. ITEC-2017- International Teacher Education Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4012532)

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2017). Design, Implementation and Evaluation of a Graduate Course on Argumentation. NARST Annual Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4008451)

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2017). Theory and pedagogy of argumentation in science education: Science teachers’xx instructional practices. NARST Annual Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4006891)

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,KÖSEOĞLU FİTNAT (2017). Science teachers’ and science center explainers’ epistemological beliefs about science. IHPST Biennial Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4006870)

ÜÇGÜL MEMET,FENERCİOĞLU AHMET,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2017). lk ve Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Robotik ve Kodlama Yaz Okulu Kazanımları. Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (Özet Bildiri) (Yayın No:3836695)

BİLİCAN KADER,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2017). Pre-service teachers’ Understanding of earthquakes through argumentative writing and drawing.. International Conference on Education (ICED). (Özet Bildiri) (Yayın No:3780411)

HAN BAHADIR,BİLİCAN KADER,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2016). Informal Contexts to Improve Nature of Science Views. The 5th World Conference on Science and Technology (Özet Bildiri) (Yayın No:3324063)


Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler :

ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖREN FEN ALANI ÖĞRETMENLERİNİN ARGÜMANTASYON DERSİNDE GELİŞTİRDİKLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Tam Metin Bildiri) (Yayın No:2917541)

kitaplar ve kitap bölümleri

Yazılan Ulusal/Uluslararası Kitaplar :

Yazılan Ulusal/Uluslararası Kitaplardaki Bölümler :

Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon (2017)., ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, Anı Yayıncılık, Editör: Aktamış Hilal, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 4012217)

Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi (2017)., ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, Pegem, Editör: H. Gamze Hastürk, Sayfa Sayısı: 549, Türkçe(Bilimsel Kitap), (Yayın No: 3967096)

sanatsal faaliyetler

projeler ve patentler

Projelerde Yaptığı Görevler:

"Öğretmen Adaylarının Üç Boyutlu Öğretim Materyali Tasarımına Dayalı Yenilikçi Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi (Proje No: 2017/36)", Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, 02.05.2017 (Devam Ediyor) (ULUSAL)

"BİLMER Projesi: Bilim Merkezlerinin Bilim-Toplum İletişiminde ve Bilim Eğitiminde Etkinliğini Arttırmaya Yönelik Bir Öğretmen ve Eğitmen Mesleki Gelişim Modeli", TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı, 15.04.2015 (Devam Ediyor) (ULUSAL)

"Atılım Üniversitesi Eğlenceli Bilim Merkezi Yaz Bilim Parkı", TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)

"Üstün Yetenekli Çocuklar ve Öğretmenleri için Cacabey Astronomi Kampı ", TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)

"Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Projesi Yibolar Doğal Yaşam Parkında Buluşuyor Doğayı Ve Hayvanları Öğreniyor", TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)

"Development of LearningDesign Skills for Enhancing Students Key Competencies", Avrupa Birliği, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSLARARASI)

"Professional Reflection Oriented Focus on Inquiry based Learning and Education through Science", Avrupa Birliği, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSLARARASI)

"Bilimin Doğası Öğretimi Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması", TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)

patentler

 

Üniversite Dışı Deneyim

2003-2004, Öğretmen, Özel Ege Lisesi, İzmir/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)

2004-2005, Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, Çağla İlköğretim Okulu/ Rize/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)

2006-2006, Eğitim Danışmanı, Campus Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, Yurtdışı Eğitim Programları Sorumlusu, (Diğer)

2006-2006, Öğretmen, Bahçeşehir Uğur Dershaneleri, Ankara/ Fen Bilgisi Öğretmeni, (Diğer)

2005-2006, Öğretmen, District of Columbia Public Schools , Charles W. Eliot Junior High School/ Washington, DC/ USA/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)

2005-2006, Öğretmen, UKnow Educational Institution, Washington, DC/ USA/ Etüt Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)

2006-2007, Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, Tınaztepe İ.Ö.O./ Ankara/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)

2007-2008, Öğretmen, Milli Eğitim Bakanlığı, Katip Çelebi İ.Ö.O./ İstanbul/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)

Üniversite Dışı Deneyim

Kurslar:

çalıştay

 

sertifika

 

araştırma

 

çalışma

 

rapor

 

 

 












E-Posta Adresi:yasemin.ozdem@gop.edu.tr




Öğrenim Durumu

Doktora
2009-2014
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü/İlköğretim (Dr)

Tez Adı:Science Teachers' Theory And Pedagogy Of Argumentation İn Science Education: Design, İmplementation, And Evaluation Of A Graduate Course Through Educational Design Research
Lisans
1998-2003
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Lisans
1998-2003
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eğitim Fakültesi/Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü



Akademik Görevler

Yardımcı Doçent
2016-
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ/ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Araştırma Görevlisi
2014-2016
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ/ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Araştırma Görevlisi
2008-2014
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/ EĞİTİM FAKÜLTESİ/ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ/ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI


Dersler *

Öğrenim DiliDers Saati
Lisans
(2017-2018)OKUL DENEYİMİTürkçe1
(2017-2018)FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARITürkçe4
(2016-2017)BİLGİSAYAR ITürkçe4
(2016-2017)FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUVAR UYGULAMALARITürkçe8
(2015-2016)FEN EĞİTİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME (SEÇMELİ)Türkçe2
(2015-2016)BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİTürkçe3
* Son iki yılda verdigi lisans ve lisansüstü düzeydeki dersler


Yönetilen Tezler

1.Bahadır HAN, (2017)., "BİLİMİN DOĞASINI ÖĞRENME VE ÖĞRETMEDE ALTERNATİF ÖĞRENME ORTAMLARI: BİLİM MERKEZLERİ", Kırıkkale Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü/Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı, Yüksek Lisans


Editörlük

1.INTERNATIONAL JOURNAL OF BIOLOGY EDUCATION(Turk Egitim Indeksi/ Index of Turkish Education), Dergi, Editör, DERGİPARK ULAKBİM
2.SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL(ERIC), Dergi, Yrd. Editör, ICASE, 01.03.2014 - 01.05.2016


Eserler
Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
1.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE,ERDURAN SİBEL (2017). The pedagogy of argumentation in science education: science teachers’ instructional practices. International Journal of Science Education, 39(11), 1443-1464., Doi: 10.1080/09500693.2017.1336807 (Yayın No: 3966972)
2.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ BÜLENT (2016). PEDAGOGICALLY DESIRABLE SCIENCE EDUCATION VIEWS ON INQUIRY BASED SCIENCE EDUCATION IN TURKEY. Journal of Baltic Science Education, 15(4), 506-522. (Yayın No: 2917538)
3.SİBEL ERDURAN,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,JEE YOUNG PARK (2015). Research trends on argumentation in science education a journal content analysis from 1998 2014. International Journal of STEM Education, 2(1), 1-12., Doi: 10.1186/s40594-015-0020-1 (Yayın No: 1968246)
4.DAL BURÇKİN,ALPER UMUT,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÖZTÜRK NİLAY,SÖNMEZ DUYGU (2015). A model for pre service teachers climate change awareness and willingness to act for pro climate change friendly behavior adaptation of awareness to climate change questionnaire. International Research in Geographical and Environmental Education, 24(3), 184-200., Doi: 10.1080/10382046.2015.1034456 (Yayın No: 1967817)
5.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,DAL BURÇKİN,ÖZTÜRK NİLAY,SÖNMEZ DUYGU,Alper Umut (2014). What is that thing called climate change? An investigation into the understanding of climate change by seventh-grade students. International Research in Geographical and Environmental Education, 23(4), 294-313., Doi: 10.1080/10382046.2014.946323 (Yayın No: 3968269)
6.MEHMETLİOĞLU DEMİRKIRAN DENİZ,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2014). Connectivity Theory at work The referrals between science and mathematics in a science unit. INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE AND TECHNOLOGY, 2(1), (Yayın No: 2328443)
7.ÇAVAŞ PINAR,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ BÜLENT,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2013). Turkish Pre Service Elementary Science Teachers Scientific Literacy Level and Attitudes toward Science. SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL, 24(4), 383-401. (Yayın No: 2327845)
8.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ERTEPINAR HAMİDE,ÇAKIROĞLU JALE,SİBEL ERDURAN (2013). The Nature of Pre service Science Teachers Argumentation in Inquiry oriented Laboratory Context. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION, 35(15), 2559-2586., Doi: 10.1080/09500693.2011.611835 (Yayın No: 2326110)
9.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAVAŞ PINAR,ÇAVAŞ BÜLENT,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2010). An investigation of elementary students scientific literacy levels. JOURNAL OF BALTIC SCINCE EDUCATION, 9(1), 6-19. (Yayın No: 2327405)


Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında(proceedings) basılan bildiriler :
1.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2017). Design, Implementation and Evaluation of a Graduate Course on Argumentation. NARST Annual Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4008451)
2.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2017). Theory and pedagogy of argumentation in science education: Science teachers’xx instructional practices. NARST Annual Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4006891)
3.KÖSEOĞLU FİTNAT,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,AKTAŞ NAGEHAN (2017). The investigation of pre-service chemistry teachers’xx lesson plans for the connections to science center acitivities. ITEC-2017- International Teacher Education Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4012532)
4.ÜÇGÜL MEMET,FENERCİOĞLU AHMET,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2017). lk ve Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Robotik ve Kodlama Yaz Okulu Kazanımları. Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium (Özet Bildiri) (Yayın No:3836695)
5.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,KÖSEOĞLU FİTNAT (2017). Science teachers’ and science center explainers’ epistemological beliefs about science. IHPST Biennial Conference (Özet Bildiri) (Yayın No:4006870)
6.HAN BAHADIR,BİLİCAN KADER,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2016). Informal Contexts to Improve Nature of Science Views. The 5th World Conference on Science and Technology (Özet Bildiri) (Yayın No:3324063)
7.BİLİCAN KADER,ÖZDEM YILMAZ YASEMİN (2017). Pre-service teachers’ Understanding of earthquakes through argumentative writing and drawing.. International Conference on Education (ICED). (Özet Bildiri) (Yayın No:3780411)
Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler :
1.ÖZDEM YILMAZ YASEMİN,ÇAKIROĞLU JALE,ERTEPINAR HAMİDE (2017). LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖREN FEN ALANI ÖĞRETMENLERİNİN ARGÜMANTASYON DERSİNDE GELİŞTİRDİKLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Tam Metin Bildiri) (Yayın No:2917541)


Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplardaki bölümler:
Yazılan ulusal/uluslararası kitaplardaki bölümler:
1.Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon (2017)., ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, Anı Yayıncılık, Editör: Aktamış Hilal, Türkçe, Bilimsel Kitap, (Yayın No: 4012217)
2.Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi (2017)., ÖZDEM YILMAZ YASEMİN, Pegem, Editör: H. Gamze Hastürk, Sayfa Sayısı: 549, Türkçe, Bilimsel Kitap, (Yayın No: 3967096)


Projelerde Yaptığı Görevler:

1.Öğretmen Adaylarının Üç Boyutlu Öğretim Materyali Tasarımına Dayalı Yenilikçi Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi (Proje No: 2017/36), Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, Araştırmacı, 02.05.2017 (Devam Ediyor) (ULUSAL)
2.BİLMER Projesi: Bilim Merkezlerinin Bilim-Toplum İletişiminde ve Bilim Eğitiminde Etkinliğini Arttırmaya Yönelik Bir Öğretmen ve Eğitmen Mesleki Gelişim Modeli, TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı, 15.04.2015 (Devam Ediyor) (ULUSAL)
3.Atılım Üniversitesi Eğlenceli Bilim Merkezi Yaz Bilim Parkı, TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)
4.Üstün Yetenekli Çocuklar ve Öğretmenleri için Cacabey Astronomi Kampı , TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)
5.Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Projesi Yibolar Doğal Yaşam Parkında Buluşuyor Doğayı Ve Hayvanları Öğreniyor, TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)
6.Development of LearningDesign Skills for Enhancing Students Key Competencies, Avrupa Birliği, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSLARARASI)
7.Professional Reflection Oriented Focus on Inquiry based Learning and Education through Science, Avrupa Birliği, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSLARARASI)
8.Bilimin Doğası Öğretimi Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması, TÜBİTAK PROJESİ, Araştırmacı (Tamamlandı) (ULUSAL)




Üniversite Dışı Deneyim

2007-2008ÖğretmenMilli Eğitim Bakanlığı, Katip Çelebi İ.Ö.O./ İstanbul/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)
2006-2007ÖğretmenMilli Eğitim Bakanlığı, Tınaztepe İ.Ö.O./ Ankara/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)
2006-2006Eğitim DanışmanıCampus Yurtdışı Eğitim Danışmanlığı, Yurtdışı Eğitim Programları Sorumlusu, (Diğer)
2006-2006ÖğretmenBahçeşehir Uğur Dershaneleri, Ankara/ Fen Bilgisi Öğretmeni, (Diğer)
2005-2006ÖğretmenDistrict of Columbia Public Schools , Charles W. Eliot Junior High School/ Washington, DC/ USA/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)
2005-2006ÖğretmenUKnow Educational Institution, Washington, DC/ USA/ Etüt Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)
2004-2005ÖğretmenMilli Eğitim Bakanlığı, Çağla İlköğretim Okulu/ Rize/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Kadrolu), (Diğer)
2003-2004ÖğretmenÖzel Ege Lisesi, İzmir/ Fen Bilgisi Öğretmeni (Sözleşmeli), (Diğer)