Hızlı Erişim

Disleksiye Genel Bakış Paneli

Haberler

Disleksiye Genel Bakış Paneli

  •  4 Kasım 2019 Pazartesi
  •  582 Görüntüleme
  •  Yazdır

1-7 Kasım ‘’ Disleksi Farkındalık Haftası’’ kapsamında Üniversitemiz Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü ile  Disleksi ve Hiperaktivite Derneği Tokat Şubesi tarafından düzenlenen “Disleksiye Genel Bakış” konulu panel Tokat Dedaman Otelde düzenlendi. Programa Rektörümüz Prof. Dr. Bünyamin Şahin, Diş Hekimliği Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Ataç Çelik, akademisyenler, öğrenciler ve aileler katıldı.

Rektörümüz Prof. Dr.  Bünyamin Şahin, toplumda disleksi kelimesinin yeni gündeme geldiğini ve halkımızın konu ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığını belirterek; düzenlenen panelin önemine vurgu yaptı.

Panelde Üniversitemiz Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Sertan Talas , disleksi belirtilerine dikkat çekerken , ‘’Çocuğunuz okula başladığı zaman okuma- yazma öğrendiği süreçte akranlarına oranla yavaş okuyor ve yazıyor ,okurken ya da yazarken ses yada hece atlıyor ,b-d ,b-p gibi sesleri karıştırıp yanlış okuyor ya da yazıyorsa ,okuduğu bir metni anlamada güçlük çekiyorsa disleksi olabilme ihtimalinin yüksek olduğunu belirtmek isterim.’’ Dedi.

Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Uzm. Dr. Önder Küçük, “Psikyatrik Bakışla Özel Öğrenme Güçlüğü” başlığı altında  disleksinin bir hastalık olmadığını belirterek dikkat eksikliği olan çocuklarda öğrenme güçlüğü görüldüğünü aynı zamanda öğrenme güçlüğü olan çocuklarda da dikkat eksikliği görülebildiğine dikkat çekti.

Dr. Öğretim Üyesi Şefika Erdem, “Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklara Yönelik Aile Tutumları” ile ilgili konuşmasında ; ailelere çocuklarınızı aşağılamayın ,cezalandırmayın ve çözüm odaklı olup kabullenme dönemini sağlıklı atlatabilmelerine destek olun ,önerisinde bulundu.

 Doç. Dr. Macid Melekoğlu ,”Disleksi Olan Çocuklarda Okuma Becerilerinin Desteklenmesi” konusunda çocuklarda okuma becerilerinin kazandırılmasında özverili olunması gerektiğini ve her çocuğun farklı bir şekilde öğrenebileceğini vurguladı.

Dil ve konuşma terapisti Gülşen Işık , “Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Dil ve Konuşma Bozukluğu” konusunda öğrenme güçlüğü olan bireylerin okul öncesi eğitim dönemin de bazı belirtiler verdiğini ve erken fark edilip müdahale edildiğinde başarının arttığına vurgu yaptı.

 Disleksi ve Hiperaktivite Derneği Tokat il Temsilcisi Nilgün Bıçak, “Bir Tanılama Aracı Olarak TILLS“ testi hakkında bilgi vererek testin tanılama ve süreç planlamada kullanıldığını; sağlıklı bir eğitim  planlaması  neticesinde bireyin eğitim kalitesinin artırılacağını vurguladı.

 

 




Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi, 60250 Tokat / TÜRKİYE Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2017© Tüm Hakları Saklıdır.
login